Wat kunt u zelf?

Hier leest u meer informatie over het zelf onderhouden van u gebit

Wat kunt u zelf?

Voorkom dat uw tanden, kiezen en tandvlees beschadigd raken. Het is de kunst om iedere dag uw gebit op de goede manier te verzorgen en zodoende schade (voor later) te voorkomen. Wij willen u daar graag bij helpen. Daarom vertellen wij u hieronder wat u zelf kunt doen.

Dit zijn algemene richtlijnen. Heeft u behoefte aan gericht advies, dan geven wij u dat uiteraard graag als u bij ons in de tandartspraktijk bent.

Regelmatig tanden poetsen

Tanden poetsen2 maal per dag minimaal 2 minuten per poetsbeurt. Het is belangrijk dat u daarbij alle tandvlakken zo goed mogelijk bereikt.

Hoe u dit aanpakt, leest u hier

Hier vind u informatie over het poetsen met kinderen

Regelmatig tanden flossen, stoken of ragen

Tanden flossenDe tandvlakken tússen uw tanden en kiezen bereikt u niet echt met een borstel. Terwijl het daar natuurlijk ook vuil wordt. Daarom raden wij u aan ook altijd te flossen, te stoken en/of te ragen bij uw dagelijkse poetsbeurten.

Wij vertellen hier hoe u dat moet doen.

Fluoridetandpasta gebruiken

Tandpasta met fluorideFluoride maakt uw tanden en kiezen harder en beschermt zodoende tegen gaatjes. Wij raden u aan fluor te gebruiken door uw tanden dagelijks te poetsen met fluoridetandpasta. Verder geven we u graag advies op maat. De redenen kunnen divers zijn.

Lees meer …..

Gezond eten en het aantal eet- / drink-momenten beperken

schijf van vijfEen goede regel is: drie maaltijden per dag en niet vaker dan vier keer iets tussendoor. Dit verkleint het risico op tandbederf. Iedere keer als u iets eet of drinkt, geeft dit een zuurstoot. De zuurstoten ontstaan doordat ….

Lees meer…

Een mondbeschermer dragen

mond beschermerAls u een risicovolle sport, zoals hockey, skating, rugby, boksen, beoefent, doet u er goed aan uw gebit te beschermen met een speciale mondbeschermer.

Lees meer …

Wilt u meer informatie?

Neem gerust contact met ons op.

Wilt u meer informatie?

 

Neem dan gerust contact op met ons.