Laugeman Oral Care

Totale mondverzorging met de Laugeman producten

Producten van Laugeman Oral Care

De uitdaging: zonder operatie parodontitis behandelen

Bij een aantal patiënten met parodontitis is een behandeling van de pockets ontoereikend. Bij hen is de parodontitis te ver gevorderd. Een operatieve ingreep (zogenaamde flap operatie) is dan de meest geëigende aanpak. Tandartspraktijk Laugeman bewijst dat dat ook anders kan. Wij gingen op zoek naar een methode om ook deze groep patiënten (met ver gevorderde parodontitis) te kunnen helpen zonder operatie of verlies van tanden en kiezen. Dat was onze uitdaging.

De kunst was om bacteriën in de mond efficiënt te bestrijden.  Met deze basisgedachte als uitgangspunt  kom je al snel bij een chemisch medische manier om parodontitis te genezen zonder operatieve ingreep.

Integrale aanpak van parodontitis

Bij de ziekte parodontitis spelen verschillende factoren een rol:

• bacteriën op de tong,
  • bacteriën in de keel,
  • de conditie van het tandvlees en van de pockets in het bijzonder,
  • de gezondheid van de tanden en kiezen en
  • bacteriën op eventuele mondattributen (dat zijn: los in de mond gedragen objecten, zoals prothesen en uitneembare beugels)

Voor een doeltreffende behandeling van parodontitis moeten bovenstaande factoren gelijktijdig aangepakt worden. Alleen dan is de kans op herinfectie minimaal.

De filosofie van Laugeman Oral Care.

Deze integrale aanpak van bacteriën in de mond vormde de basisgedachte van Laugeman Oral Care. Dit resulteerde in een methode:

• waarmee  bacteriën en schimmels in de mond gedood worden,
  • waarbij de gehele mond behandeld wordt (integrale mondhygiëne),
  • zonder het verlies van (de) eigen tanden en kiezen,
  • die tegelijk een weefselherstellende werking heeft.

Werking van de producten van Laugeman Oral Care

De gehele mond (tong, keel, tandvlees, tanden, kiezen , maar ook mondattributen) speelt een rol bij het ontstaan, de ontwikkeling en het in stand houden van parodontitis. Laugeman Oral Care heeft daarom voor de behandeling van parodontitis en halitose verschillende producten ontwikkeld.